miércoles, 11 de enero de 2012

TERIMA KASIH SUMATRA


La meva estada en aquest racó de paradís anomenat Pulau Weh, no pot haver estat més gratificant, estada relaxada i acompanyat de bona gent, gent de moltes nacionalitats diferents, però que en un poblet petit, com es Iboh, resulta fàcil de conèixer i compartir bones estones junts!

La illeta de Pulau Weh, és una illeta equatorial situada al nord-oest de Sumatra, una d'aquestes illetes que sempre veus en les postals i que acabes pensant: m' hi podria perdre una bona temporada per aquí, jo no ho he fet pas, ja que tant sols hi he estat uns dies, però d'altra gent hi passa setmanes, mesos, o d'altres com la noia anglesa que vam conèixer, canvia radicalment de forma de vida per anar-hi a viure!

La meva estada ha estat tranquila, gastant el temps prenent alguns banys en les seves clares aigües, gaudint del gran mon subaquàtic, fent excursions a les illetes pròximes o simplement llegint o parlant amb els nous companys de viatge o la gent local.

De les moltes converses que em mantingut aquest dies, les que més m'han impactat han estat les experiencies que la gent local t'explica sobre com van viure el tsunami al 2004, que va matar segons diuen mes de 200.000 persones, però la realitat es que el recompte exacte és difícil de realitzar amb exactitud, ja que famílies senceres van desaparèixer sota les aigües de l'oceà.
Un perill sempre latent en aquestes terres, ahir mateix un potent terratrèmol a pocs quilometres de la costa va activar la alerta per tsunamis, sense més conseqüències aquest cop, per sort.

D'altra banda sobre la gent local, tant a la illa com a la ciutat de Ache, nomes puc que tenir bones paraules sobre ells, havia sentit que podien ser hostils a persones de altres religions, però m'he trobat tot el contrari! Si, son musulmans i bastant estrictes, però sempre cordials i amables, i sempre disposats a donar-te un cop de ma. No se quantes vegades haure sentit la seva cordial salutació: Hello mister! Acompanyat d'un tendre somriure.

Però el viatge continua i ja es hora de deixar Ache e Indonèsia, un país immens, el qual em deixa la sensació de que tant sols he fet un tastet de les seves més de 14.000 illes! Qui sap, potser al futur hi haure de tornar, per descobrir-ne unes quantes mes, ara però Malàisia m'espera!!













































1 comentario: