jueves, 10 de noviembre de 2011

DE CAMÍ A LA INDIA

De retorn a Kathmandu, i després dels merescuts dies de descans a la segona ciutat del Nepal vam decidir fer una parada al parc nacional de Chitwan, aprop de la frontera amb la India, haviem sentit a parlar molt bé d'aquesta reserva natural, formada per rius i jungla tropical, en aquest parc, es possible trobar-hi una gran diversitat de flora i fauna, entre ells, rinoceronts, tigres, cocodrils etc.
Nosaltres només hi vam ser un parell de dies, un dels quals vam decidir fer una caminada per tal d'endinsar-nos minimament dins la jungla i aixi poder contemplar-la lluny del bullici del costat del poble més proper, replet de turistes, per tal de poder-ho fer amb garanties vam contractar dos guies que en teoria ens tenien d'assegurar davant dels possibles encontres amb animals salvatges.
Realment la diversitat i densitat de plantes que alberga aquesta resulta espectacular, en canvi pel que fa a la fauna el que més vam veure van ser insectes i sangoneres, de animals grans a l'hora de la veritat pocs, algun cocodril enorme, però que ajagut prenent el sol a l'altra riba del riu semblava menys ferotge, pel que es veu per tal de poder avistar més fauna és necessari endinsar-se més cap a l'interior! Per sort també vam poder observar d'aprop els elefants utilitzats pels turistes, tot i ser domèstics no deixaven de impressionar!
Aixi que després d'haver-nos fet una petita idea del que aquesta reserva de la biosfera ens oferia, ens vam omplir de valor per tal d'emprendre una altra sessió matadora d'autobús nepali amb l objectiu d'arribar a la capital en busca del visat per la India.
Per la nostra sorpresa a l 'arribada aquest encara no estava apunt, tot i que havien passat ja dos setmanes desde que el vam demanar, aixi que el que tenia de ser un tramit per Kathmandu, s'ha convertit en una estància de quasi una setmana, concretament, si res més falla, el dia que marxem portarem en aquesta ciutat, sumat als dies que ja havíem estat amb anterioritat, uns 10 dies , cosa ens ha permès descobrir-la més profundament.
A continuació us deixo alguns dels aspectes que més m'han cridat l'atenció d'aquesta. Alguns els podríem qualificar com a negatius, altres com a positius i uns tercers com simplement curiositats:
-La il-lumiació, o més ben dit, l'absència d'aquesta, almenys la pública, quan cau la nit molts carrers i carrerons es converteixen en espais obscurs, en els quals només et pots guiar per les llums de les propietats privades, aquest fet es dona a quasi tot el país, inclús es pot veure normal en els poblets, però no deixa de ser curiós en una capital.
-la circulació, que per nosaltres la podríem definir de caòtica, peatons, motocicletes, bicicletes, carretons, furgonetes, cotxes, autobusos, tot mesclat amb un cert ordre dins del caos, sembla que tot es regeixi per una norma no escrita, qui toca el clàxon més fort , obté la preferència!
-la brutícia, al poder conéixer més profundament la ciutat, ens hem adonat que no tota esta tan deixada com les zones que havíem vist, encara que tampoc la podríem qualificar com ciutat neta ni molt menys, ja que podem trobar autèntics abocadors urbans. Tot i això hem vist com a la seva forma particular, cuiden i netegen la ciutat, si menys no de les seves propietats particulars i l'entorn més immediat. El problema el trobem en les zones de ningú.
-La fauna, tot i ser una capital i podem trobar una diversitat de fauna espectacular, desde una infinItat de gossos, passant per cabres i baques, galls i gallines amb els corresponents pollets, fins als curiosos micos, els quals podem trobar sobretot aprop de les zones dels temples.
-La pirateria, entesa com la falsificació de tota mena de productes, el més normal és que qualsevol cosa que compris sigui falsificada, amb la corresponent pèedua de qualitat, el preu pot ser molt interessant, però val la pena assegurar-se minimament per tal que no ens frustrem a les poques hores d'ús, quan veiem que l'objecte
es desmunta davant nostre.
-L'absència de preu, a la gran majoria de llocs el preu va marcat per l'oferta i la demanda, i pot canviar substàncialment segons la capacitat de regateig que es tingui. D'altra banda també cal mencionar el doble joc amb el preu, normalment has d'acabar demanant el "nepali price" si no et vols sentir estafat, ja que pel simple fet de ser blanc t'incrementen el preu notablement!
-La curiositat dels nepalis, tot sovint et paren i et pregunten per la teva nacionalitat, i pel viatge que estas realitzant. Obrir conversa, no resulta pas un tema difícil en aquest pais sempre que l'idioma no resulti un obstacle
-El comerç ambulant, sembla que a Kathmandu no fa falta tenir cap llicència municipal, per poder vendre al carrer, és tan simple com ficar-s'hi amb la mercaderia i anunciar a plé pulmó l'article a vendre, així que al carrer es pot trobar de tot, llocs de menjar ràpid, fruita, roba, souvenirs i un llarg etc.

Aquestes són només una petita mostra de la quantitat de circumstàncies que et pots trobar al dia a dia de Kathmandu, i que als "occidentals" ens poden xocar, de ben segur que la llista podria ser molt més llarga, i que una ciutat tan plena de vida com aquesta ofereix dia a dia als seus visitants.