jueves, 21 de marzo de 2013

DE SUD A NORD!

L'avant penúltima etapa del viatge, la vam iniciar tot just tocar a terra després de baixar de l'avió provinent de Hong kong, per sort nostra  vam poder encadenar tot un seguit de transports que ens van permetre arribar al següent destí amb poc més de 6 hores! I aquest destí eren les terres altes de Cameroon, una zona muntanyosa i exuberantment frondosa, ideal per disfrutar uns dies recorrent els seus boscos i les plantacions de tè a uns graus menys que les zones més baixes de la península Malacca.

Però en el nostre popurri de destinacions que volíem visitar en els últims dies de viatge per tal d'aprofitar el temps, la següent parada estava localitzada al sud-oest d'on ens trobàvem, així tres dies més tard vam retrocedir uns quilòmetres en la nostra ruta cap al nord per tal d'anar a Pulau Pankor, una altra d'aquestes illes tropicals que es troben per aquestes contrades, que en aquest cas al igual que tantes altres i per decepció nostra, pateix del mateix mal, el qual sembla que no pertorba ni un segon la consciència dels habitants, ni la dels turistes, almenys els del propi país, aquest mal és la  deixalla que es pot trobar en la majoria de les platges, on el plàstic es va acumulant i destrossa una imatge que d'altra forma podríem definir de celestial! Així que després de trobar un racó de descans i una platja que en algunes zones encara resultava prou neta per gastar-hi el dia i escaig que hi vam passar, vam decidir emprendre el nostre marató particular! Moltes han estat les hores que em passat a la carretera i al tren en aquest viatge, però cap cop havíem agafat tants transport de cop, i es que aquest periple va començar a les 7 del mati agafant un taxi, per després poder agafar un ferri seguit de 2 autocars i un autobús més un altre taxi fins a la frontera amb Tailàndia, un cop creuada una furgoneta fins a la ciutat més propera per agafar un tren que 16 hores més tard ens deixaria just un 50 km de la nostra destinació així q un cop allà l'ultim autobús i una recollida d'una ànima caritativa que ens va atansar fins a la zona dels allotjaments, en total uns 30 hores consecutives! Prou dur tot plegat, això si, en aquesta ciutat, Kanchanaburi hem tingut temps de recuperar-nos sobradament, amb els allotjaments amb piscina inclosa, cosa que no hem gaudit en tot el viatge! Val a dir que aquí es totalment necessari ja que aquest dies hem arribat als 40 graus, però entre les piscines i la visita a les magnífiques cascades d'Erawan, podem dir que ho hem superat! Ja només ens falta el suplici d'arribar fins a l'estació d'autocars que ens ha de dur  a Bangkok, esperem que allà la calor no sigui tant asfixiant, tot i que ens temem que serà similar! Però ens es igual! Volem acabar de disfrutar dels últims dies de viatge en aquesta gran ciutat i viure-la com és mereix, després ja tindrem de gaudir de la fresca primaveral catalana!