lunes, 20 de febrero de 2012

UN TAST DE TAILÀNDIA

Aixecar-se de bon de mati, pot resultar difícil, almenys per mi, els que em coneixen bé, ho poden corroborar. Però si et lleves ben aviat, et carreguen en un taxi, i després en un vaixell, i quan comences a estar ben despert, et dones compte de que estas al mig del mar de camí cap a una illa paradisíaca, on el sol esta naixent en l'horitzó i dibuixa un paisatge digne dels millors somnis, llavors es quan et dones compte que potser ha valgut la pena fer l'esforç! Exactament aixi va ser el meu viatge cap a la illa de Koh Tao.
I podríem dir que la meva estada no va ser pas pitjor! Vam anar, ben recomanats per una amiga que encara no conec físicament (la Gina), a una colònia catalana/espanyola que hi ha al sud de la illa, on hi vam trobar una multitud de gent amable i on ens hi vam sentir com a casa.
Realment ens sentíem com si estiguéssim en una illa mediterrània. Apart de gaudir de l'esnórquel com vaig fer jo, o del busseig com va fer l'Albert, vam poder veure alguna que altra posta de sol digna de ser recordada. Per més info: www.ihasia.net
La illa tot i resultar força turística, encara reservava alguns racons paradisíacs on resultava fàcil perdre's i sentir-se més aprop del paradís.
Però els dies trancorreren ràpidament i va arribar l'hora d'emprendre camí cap al nord, fent parada obligatòria a Chumpon, on ens van invitar a sopar una gent local que havíem conegut els dies anteriors i  a Nakhon Phaton a visitar el seu centre històric.
Ara ja però, ens trobem a la capital d'aquest país, la inabastable Bangkok! Una ciutat enorme, repleta de gent i de temples per visitar, una ciutat excitant per si mateixa, sempre amb vida al carrer i amb mil coses per fer, realment sembla que aquesta ciutat mai dormi, i les riades de persones que pots trobar a tot arreu, et recorden la seva immensitat. D'altra banda però, resulta fàcil moure's ja sigui amb "skytrain", amb metro, amb vaixell o amb els emblemàtics tuktuks.
Ara ja nomes ens falta perdre'ns i mesclar-nos en els seus barris i entre la seva gent per poder-la viure tal i com es mereix!